بزرگترین آرشیو عکس ایل قشقایی ،طبیعت ،شکار
بزرگترین آرشیو عکس ایل قشقایی ،طبیعت ،شکار
Weyl 's largest photo archive Qashqai hunting and nature of Iran
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط مجتبی عبدالهی |

اینک روزی رسیده است که بعون الله تعالی ایل مهم قشقایی که سالهای دراز دراین آب وخاک پرورش یافته وهمواره به شجاعت مشهوربوده اند به مددبرادران وطنی خودتنگستانی ها ودشتستانی هاي دلاوردست ازآستین مردمی برآرند وچنان چشم زخمی به قشون دشمن وخائنین برسانندکه آوازه آن درجهان پیچیده وجهانیان بدانند که ایران بردنی وخوردنی نیست.

ازسخنان صولت الدوله قشقايي

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

با سلام

ما جوانان ایل بزرگ قشقایی از صدا و سیما گله مندیم  چرا که نامی از ایل بزرگ قشقایی در  روز مبارزه با استعمار انگلیس برده نشده و همه افتخار پیروزی به دشتستانی ها و تنگستانی ها داده شده .فکر میکنید که اگر کمک و رشادت قشقایی ها نبود آیا رئیس علی دلواری در این جنگ پیروز می شد ،خیر هرگز .

چرا، چرا و چرا تاریخ قوم وطن پرستی چون ایل قشقایی با چند میلیون نفر جمعیت باید تحریف شود

 



نظرات شما عزیزان:

نامداری قره قانی
ساعت12:59---4 مهر 1393
اولا تشکر میکنم از گردانندگان وبلاگ که بی غرض همه نظرات را بدون سانسور نمایش میدهند. وقتی با اهالی محلی دلوار و کسانی که از نزدیک مرحوم رییسعلی را می شناسند صحبت میکنیم بعضی ها نظرات متفاوتی دارند. مخصوصا درباره نحوه کشته شدن ایشان ، که نه توسط انگلیسی ها بلکه توسط افراد محلی و در یک صحنه غیر جنگی به قتل می رسند. حال انگیزه این ترور چه بوده جای بحث و تحقیق بیشتر دارد و ما هم کاری نداریم. البته خدای ناکرده قصد تخریب جایگاه آن بزرگوار را نداریم بلکه ناراحتی من از دست کسانی است که از فداکاری این عزیزان و دیگر اهالی جنوب که انصافا فداکاری کردند ، دکانی باز کرده و از نام و شهرت ایشان سوءاستفاده میکنند.... وقتی عنوان پرچمدار را به کسی منتسب میکنیم باید انصاف داشته باشیم . خداوکیلی تحقیق کنید افراد و حوزه تحت فرمان و مدت جنگها و ...رییسعلی اصلا قابل مقایسه با سردارعشایر صولت الدوله قشقایی هست؟؟ مدت مبارزات قشقایی ها و تلفات و هزینه هایی که هنوز هم بعد از صدسال به خاطر ضدیت با انگلیسی ها دارند متحمل میشوند را مقایسه کنید. تعداد دشمنان قشقایی ها و عوامل داخلی استعمار مثل خاندان معلوم الحال قوام الملک و نبردهای جانانه قشقایی ها و متحدانی چون ناصردیوان کازرونی و ... با پلیس جنوب و ... قابل تحقیق و مستند به اسناد است. سند اعتراف خود انگلیسی ها مخصوصا چرچیل و .... درباره غیرقابل خرید بودن قشقایی ها و مخالفت های جدی قشقایی ها با منافع انگلیس ها همه موجود است. چون قشقایی ها ذاتا چاپلوس و تملق گو نیستند و همیشه مردمانی آزاده و مغرور بوده اند لذا هیچ اسمی از فداکاری آنها و جانفشانی شان برای کشور نیست. نامگذاری روز مبارزه با استعمار فقط برازنده سردارعشایر صولت الدله قشقایی ست و بس. دیگران هرچه خواهند بگویند و بنویسند. تاریخ فقط برای همین امروز نیست. اصولا قشقایی ها برای این عنوان ها و نامها نجنگیده اند. باز هم اگر لازم باشد بعد از این همه کم مهری ها و تبعیض های آشکار جانشان را فقط برای خاک ایران و ایرانی فدا خواهند کرد...چند کتاب خدمت دوستان معرفی میکنم تا بخوانند و بدانند پرچمدار حماسه جنوب در جنگ با انگلیس ها کیست؟ کتاب فارس و جنگ بین الملل اول نوشته رکن زاده آدمیت - پلیس جنوب نوشته فلوریدا سفیری- نبرد قشقایی ها با انگلیس ی ها به روایت اسناد نوشته منصورنصیری طیبی و ....ایل قشقایی در جنگ اول جهانی نوشته ناصر ایرجی - پرچمدار حماسه جنوب نوشته دکتر کیانی و .... فعلا ستاره اقبال قشقایی هاافول کرده و شما هرچی دلتون میخواد به عنوان تاریخ مینویسید. وقتی 150 سال پیش کامران میرزا برای پس گرفتن هرات لشکری کشی کرد بلافاصله انگلیسی ها بوشهر را اشغال کردند و قشقایی ها بودند که به فرماندهی سهراب خان قشقایی در جنگ ننیزک آن شکست تاریخی را به انگلیس ها دادند و آنان را به دریا ریختند. شمشیر مرصعی که به پاس جانفشانی و رشادت سهراب خان از طرف ناصرالدین شاه ارسال شد هنوز موجود است..

اله کریم عباس نیا
ساعت7:42---15 شهريور 1393
سلام
کلیه نیروهای جنوب تحت فرماندهی صولت الدوله قشقایی بودند. رییس علی دلواری، مبارز کازرونی، محمدخان دشتستانی همه زیر نظر این مرد بزرگ بر علیه استعمار انگلیس می جنگیدند. اکنون از این مرد بزرگ هیچ اسمی در تاریخ نیست. چرا؟
قشقایی سردمدار هرگونه مابرز در جنوب بوده اند. در نهضت ملی شدن صنعت نفت و هر مبارزه ی ضد استعماری که در جنوب شکل گرفته بی تردید قشقایی ها بدون هرگونه تردید وارد میدان شده و قاطعانه حس وطن پرستی و ناموس پرستی را نشان داده و تاریخ پرافتخاری را بر جای گذاشته اند.



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.